ככה מקימים ביתן בתערוכה – חלק א'

נראות

ביתן בתערוכה

רגע אחרי שהחלטתם שאתם מציגים בכנס ושהמותג שלכם הולך להתהדר בביתן משלו, זה בדיוק הזמן להחליט כיצד הוא יראה, מה יהיה תוכנו וכיצד תוכלו לדאוג שכל הפרטים בו יתפקדו בהרמוניה שמטרתה היא אחת: ליצור עבור המותג שלכם תדמית מושלמת. בסדרת הכתבות הבאה נסקור את כל מה שכדאי שתדעו ותקחו בחשבון בדרך לביתן משלכם, על פי פרמטרים שונים. קבלו את הפרק הראשון בסדרה (במחיאות כפיים סוערות, כמובן): נראות הביתן.

אין שני לרושם ראשוני? לגמרי!

גם אם החלטתם למכור קרח לאסקימוסים וגם אם פיתחתם תרופה שהולכת לזכות אתכם בפרס נובל – נראות הביתן שלכם חייבת להיות מושלמת. לא פחות. על חזותו החיצונית של הביתן לשקף את העובדה שמדובר במותג רציני, מקצועי ונעים למראה. זכרו שאתם לא עומדים בפני עצמכם, אלא אתם חלק משורה ארוכה של ביתנים (פעמים רבות, כאלה שעוסקים באותו תחום שלכם) שבדיוק כמוכם – רוצים שיראו אותם. אז מה עושים? מלבישים את הביתן שלכם בטוקסידו, מניחים לו ביד כוס קאווה – וגורמים לאף עין בחדר לא לפספס אותו. הנה שישה טיפים שיסייעו לכם בכך.

  1. התחשבו בגובה המותר

מארגני הכנס יתנו לכם הנחיות שונות שמטרתן היא ליצור אחידות בין מציגי הכנס. אחת ההנחיות הללו היא הגובה המקסימלי המותר לבניה. על פי ההנחיות הללו, נוכל להניח שזה יהיה גם גובה הביתן של השכנים שלנו – ולכן נהיה חייבים להשוות (אתם לא רוצים להיות נמוכים בין גורדי שחקים, או גבוהים מדי בין ביתנים צנועים…). יחד עם זאת, תלית באנר מעל הביתן היא תמיד מבורכת ונראית מצוין – אם המארגנים מאפשרים לכם (גם אם בתשלום נוסף) – לכו על זה! 

  1. ריהוט בהתאם לגודל המוקצה

התחשבו במידות הביתן ותכננו את הריהוט בתוכו. מצד אחד, אנחנו רוצים להפוך את המבנה שהוקצה לנו לחמים, ביתי ונעים, אך מצד שני – אנחנו לא רוצים לגרום לתחושה קלסטרופובית. בבואכם לבחור ריהוט לביתן, ענו על השאלות הבאות: האם אנחנו רוצים שאנשים יכנסו וישבו? האם אנחנו רוצים שהם יסתובבו בין המוצגים או רק יעמדו מעבר לדלפק? מהו הגודל הכולל של הביתן? בהתאם לכך, תכננו את הספות, השולחנות ופינות הישיבה. אם אתם מתקשים בכך, הפתרון הטוב ביותר הוא להכין הדמיה של הביתן ולמקם את הפינות השונות בתוכו.

  1. הקפידו לטפל ברצפת הביתן

ריצוף הביתן הוא בגדר חובה. לא משנה אם בחרתם בריצוף בעזרת שטיחים או בריצוף פרקטים, תוכלו להתאים אותו לרוח המותג, למסר שאתם רוצים להעביר וכן להתנהלות שלכם בתוכו (למשל, אם יש פעילות מלכלכת בביתן – שטיח אולי לא יהיה הבחירה הנבונה ביותר, אלא אם כן אתם רוצים לשוטט עם שואב אבק ביד לכל אורך הכנס ☺ ). ריצוף הביתן מסייע לא רק לנראות של הביתן ולהסתרת רצפת הכנס (שבדרך כלל, איך לומר בעדינות, לא קורנת מיופי…), אלא גם תוחם אותו ומבדל אתכם מהמציגים האחרים.

  1. מה עושים ביתנים אחרים?

הדשא של השכן ירוק יותר? בואו נגלה! אם מזדמנת לכם הצצה לתכנון של המציגים האחרים, ובפרט הביתנים הסובבים אתכם, זה מצוין. כך תדעו למה לצפות ותדאגו שלא תיראו זולים מדי מחד, וגם לא מוגזמים מדי מאידך. הסיכוי שתצליחו לגלות באיזה אופן מתכננים המציגים האחרים בכנס לעצב את הביתן שלהם הוא קלוש, לכן ננסה לכוון למקום טוב באמצע – וקצת יותר מזה.

  1. יש צורך בחללים נוספים?

יש לא מעט מציגים הבוחרים שהביתן שלהם ישמש יותר ממקום תצוגה והתרשמות. בהתאם לצורך שלכם, תוכלו לתכנן את הביתן כך שיהיה בו גם חלל נפרד עבור חדר ישיבות (למשל, לישיבות צוות המתקיימות במהלך הכנס, פאנלים שאתם מארחים ועוד) או מקום בו תוכלו לקיים ראיונות עבודה, במקרה שהביתן שלכם משמש לגיוס עובדים.

  1. מקומות אחסון

מטען שמשתלשל מבעד לאחד המוצגים שלכם? תיק שכוח אל שמונח ב(חוסר)אלגנטיות על כסא בביתן? ביג NO! כשאתם מתכננים את הביתן, העניקו מחשבה גם למקומות אחסון בתוכו. מקומות האחסון ישמשו לאחסנת מתנות לחלוקה, תיקי העובדים, ארגזים שונים עם חומרי שיווק וכן חדר הפסקות לעובדים.

ועכשיו, אחרי שאתם יודעים את כל מה שצריך על נראות הביתן – זה הזמן לעבור לחלק הבא של הכתבה. ממש כאן.