ככה מקימים ביתן – חלק ב'

התוכן

אז אחרי שהצלחנו לסקרן אתכם בפרק הראשון של סדרת כתבות המתח עטורת הפרסים: "הביתן כפי שלא הכרתם אותו" (כאן תוכלו להתעדכן בקווי העלילה, אם טרם הספיקותם), אנחנו חושבים שאתם בשלים לעבור לחלק השני של הכתבה: לב ליבו של הביתן – התוכן. אז איך תגרמו למבקרים בכנס להיעצר דווקא ליד הדוכן שלכם? למה חשוב לשים לב ומה אסור לפספס?

גם יפים וגם אופים

בחיים, כמו שאנחנו יודעים, לא מספיק רק להיראות טוב – צריך גם לתת ערך מוסף. אם אתם מציגים בכנס, סביר להניח שיש רעיון שאתם רוצים לקדם, מוצר שאתם מעוניינים למכור או שירות שאתם מציעים ללקוחות המגיעים לבקר ביריד. ובנוסף בטוח שאתם רוצים לאסוף לידים. לאחר שבכתבה הקודמת סקרנו את החלק החיצוני של הביתן, הנראות שלו והאופן בו כדאי לבנות אותו כך שיראה אטרקטיבי, הגיע הזמן לדבר על האופן שבו כדאי להציג, לתעד ולמשוך מבקרים דווקא אליכם. שלושה טיפים שכדאי לגזור ולשמור.

  1. מתנות זה שמחה

אנשים אוהבים מתנות, אנחנו לא מגלים לכם את אמריקה (האם זה הביטוי השגור הכי טיפשי שיש בעולם? כנראה, אבל עדיין כיף להשתמש בו ☺ ). ברגע שתציבו אנשי שירות חייכנים ונחמדים ותעניקו לעוברי האורח שמשוטטים ליד הביתן שלכם מוצרי קד"מ שונים – כבר תהפכו להיות אטרקטיבים. אילו אופציות עומדות בפניכם? ובכן, כמעט כל דבר שאתם יכולים לחלום עליו (ולהרשות לעצמכם): דיסק און קי, מחזיק מפתחות המשולב עם ג'אדטים נוספים (כמו פותחן או פנס), תג מזוודה, מטען נייד ועוד ועוד ועוד. דאגו למתג את המתנה בהתאם לצבעי המותג שלכם וללוגו של החברה, ניתן להתנות את קבלת המתנה בהשארת פרטי קשר (ליד) – אתם תראו שההשקעה תחזור אליכם, ובגדול.

  1. מסכים מהפנטים

כולנו מכורים למסכים. לא משנה באיזה גודל, צורה או אפילו מה הם מקרינים – רק תנו לי פיקסלים מתנועעים ואנחנו שם. תוכלו להקרין סרטונים קצרים ואטרקטיבים המדברים על השירות שאתם מציעים ולהציג אותם על גבי מסך המופנה אל הקהל, תוכלו ליצור משחק אינטראקטיבי המשתף את הקהל ומתאים לקהל היעד – ופשוט לגרום לאנשים להיעצר ולבהות בהנאה. הצעד הבא חייב להיות, כפי שנפרט מיד, פגישה עם גורם אנושי (כי טכנולוגיה, מהוללה ככל שתהיה, לא מחליפה יחסי אנוש).

  1. הגורם האנושי

לא משנה כמה אטרקטיבים תהיו, כמה הביתן שלכם ינצוץ למרחוק וכמה מתנות תחלקו – אנשי השירות המאיישים את הביתן חייבים להיות שם, ולהיבחר בפינצטה. בין אם מטרתו של הביתן היא הסברה, גיוס עובדים או שיש לו מטרה שיווקית/מכירתית – חשוב שהעובדים יהיו בקיאים בכל הפרטים הטכניים של המותג, ידעו לתת מענה מקיף לשאלות המתעניינים ולהיות כמה שיותר מקצועיים – אך לא פחות חשוב, שיהיו אנשים נעימים. חשוב לבחור עובדים שיודעים לתקשר טוב עם אנשים, ליזום שיחה, כאלה שיש להם מספיק ביטחון כדי לשכנע ומספיק אינטליגנציה כדי לעשות את זה בעדינות.

4. איסוף הלידים

אולי החלק החשוב ביותר עבורו שילמתם על ביתן.. איסוף הלידים יכול להתבצע בצורות הישנות כמו רישום בדפי ממו, איסוף כרטיסי ביקור וכד' אך היום קיימות שיטות מודרניות שמקילות על התהליך, ניתן להציב ברחבי הביתן מכשירי טאבלט שהרישום בהם מזכה את האורח במתנה קטנה, שובר לקפה או השתתפות בפעילות מסוימת בביתן או ברחבי הכנס, אפשרות נוספת היא (בכנסים המאפשרים זאת) סריקת הברקוד שעל תג הארוח באמצעות אפליקציה ייעודית, הסריקה קלה ומהירה וכל הנתונים נכנסים לטבלת אקסל מסודרת שאיתה ניתן לעבוד בהמשך.

עוד על שיטות לאיסוף לידים נרחיב במאמר נפרד, הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את המאמר לפני כולם 🙂

ואחרון חביב – אל תשכחו לתעד

הביתן היה הצלחה מסחררת? זרמו אליו אנשים, נשים וטף? כדי שכולם יוכלו לדעת את זה – אל תשכחו לתעד את הנעשה בביתן. חשוב לעשות זאת באופן מקצועי ולשכור את שירותיו של צלם המתמחה בצילום אירועים מסוג זה. העלו תמונות לפייסבוק תוך כדי הכנס, צרו סרטון קצר לאחריו – ותוכיחו לעולם שההשקעה שלכם בתוכן כאן כדי להישאר (וכבר סיכמנו שאנשים אוהבים לבהות במסכים, נכון? ☺)

קדימה, יש לכם הרבה עבודה לעשות! נתראה בפרק הבא והאחרון של הסדרה – הלוגיסטיקה של הביתן