מיתוג אירוע, חסכון ושימוש חוזר

על שימוש חוזר במיתוג האירוע הבא שלכם

אנחנו עומלים במרץ על העיצוב, הגרפיקה והתוכן שאנו רוצים להעביר במיתוג האירוע שלנו – אך נראה שלא מעט מההשקעה הזו יורדת לטמיון ממש ברגע בו כבים האורות מעל הבמה והאירוע נגמר. הבאנרים נזרקים לפח, השילוט היפהפה מוצא את דרכו לשקית זבל גדולה והדגלים הסינים שהשקעתם בהם תקציב לא מבוטל צועדים לאט אל העולם הבא – אז תגידו, לא חבל? הנה רשימה מקוצרת של הדרכים בהן תוכלו לשמור על המיתוג גם באירועים הבאים, או לפחות לעשות בו יותר משימוש אחד.

מתחילים בחיובי: מה כן?

  1. מיתוג החברה – אך לא האירוע הספציפי

הנחת היסוד אומרת שאם השקעתם כל כך הרבה במיתוג האירוע – כדאי לחשוב פעמיים לפני ש"נפטרים" ממנה. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא בשימוש בכל אובייקט ממותג של החברה הנושא אל הלוגו שלה – אך לא את הקונספט של האירוע הספציפי. כך למשל עדיין תוכלו להשקיע בדגל סיני המותאם לאירוע הקונספט המסוים שאתם עורכים ולצידו להציב דגל סיני נוסף שאינו מותאם לאירוע המסוים אלא נושא את לוגו החברה ויוכל לשמש אתכם לאינספור אירועי חברה נוספים – את עלות ההתקנה, אמנם, לא תוכלו לחסוך, אבל ההוצאה על ההזמנה המחודשת – תחסכו גם תחסכו!

  1. סניפים שונים לאותה חברה? מעולה!

אם לחברה שלכם יש כמה סניפים, תוכלו לשמור את המיתוג כולו – ולהחיל אותו במדויק גם לאירוע זהה הנערך בסניפים אחרים. אין ספק שזו אחת הדרכים הכי חכמות "למחזר" בסטייל את מיתוג האירוע, אך חשוב לשים לב ששם הסניף אינו חלק מהעיצוב – כל שעליכם לעשות על מנת למנוע זאת, זה פשוט להשתמש בגרפיקה דומה, אלמנטים עיצוביים דומים אך לציין רק את שם החברה. במקרה הגרוע ביותר, גם אם המיתוג עצמו יהרס, עדיין תוכלו ליצור אותו מחדש דרך הגרפיקה ששמרתם.

  1. גם מיתוג וגם מזכרת

בואו להרוויח מכל העולמות! תוכלו ליצור מיתוג בהתאם לקונספט האירוע הספציפי אך לייעד אותו ליותר משימוש אחד. למשל, נניח שהנושא של מסיבת הפורים הבאה שלכם הוא גיבורי על. רגע אחרי שכל הגיבורים והגיבורות מתאספים במסיבה, רוקדים, מאושרים וחוגגים, אפשר לתת להם את האוביקטים המעוצבים שנוצרו בהשראת הערב, לדוגמא – מסכת באטמן, בתוספת טושים זוהרים בחושך ולתת לחוש היצירתי שלהם לעשות את השאר. כך העובדים ירוויחו פעילות אינטראקטיבית כיפית, ואל תתפלאו אם יום למחרת המסכות המעוצבות שהכנתם יקשטו את פינת הקפה המשרדית…

קצת שליליות לא הזיקה לאף אחד: מה לא?

  1. עיצובים מנייר

חובקי מפיות, פלייסמנטים או באנרים עשויי נייר, ככל הנראה, ימצאו את דרכם האלגנטית להיהפך מרופטים ולא שמישים הרבה לפני שריקת הסיום של האירוע שלכם, ולכן לא היינו בונים עליהם למערכת יחסים ארוכת טווח.

  1. קונספט מכוון אירוע

במידה והאירוע מוכוון קונספט והמיתוג מתכתב עם הקונספט הזה, כנראה שלא נוכל להשתמש בו לאירועים הבאים שלנו. כך למשל אם אירוע החברה הבא שלכם הוא בקונספט של מסיבה יוונית והחלטתם לעצב את לוגו החברה שלכם בצבעי דגל יוון לכבוד המאורע – לא תוכלו להתפתות להשתמש בו שוב בביקור של נשיא הארגון בחברה שלכם ☺ (אלא אם כן הוא יחשוב שזה ממש משעשע וישבור צלחת לאות אישור)

למה זה חשוב?

  1. כי אתם חוסכים בתקציב האירוע – רק האל יודע (וגם הנהלת החשבונות) בכמה הוצאות כרוך כל אירוע. כך תוכלו לחסוך בהוצאות לאין ערוך!
  2. כי אתם שומרים על הסביבה – נייר, פלסטיק ושאר מרעין בישין הולכים לרדוף אותנו גם בעוד נצח. אלא אם כן אתם משתמשים בחומרים מתכלים – זוהי דרך מצוינת לתרום לסביבה ירוקה יותר.
  3. אתם מורידים מעצמכם אחריות עתידית – טובעים בהכנות לקראת האירוע? הורידו לפחות מטלה אחת מה- To Do List שלכם והשתמשו במיתוג הקיים.

המצפון הסביבתי שלכם מעולם לא היה מאושר כל כך – השקיעו במיתוג חוזר וחסכו זמן ותקציב יקרים (אותם תוכלו לתרגם ללגימת עוד שייק בשקיעה)!