מוזיקה בבקשה!

כיצד לבחור את ה-DJ הנכון לאירוע שלכם?

לפני אי אילו עשורים, אם רציתם שבאירוע שלכם תושמע מוזיקה, כל שהייתם צריכים לעשות הוא לבחור הרכב הופעה חיה או להזמין DJ המצויד בכישרון מוזיקלי בסיסי, חוש טכני בסיסי עוד יותר ו.. ובכן.. זוג ידיים. בעוד שבעבר תפקידו של ה-DJ  הסתכם בליהטוט בין תקליטים שונים שהכין מבעוד מועד, היום פני הדברים שונים לחלוטין.

המוזיקה קובעת את האווירה

לא משנה אם מדובר באירוע עסקי, ערב חברה, כנס, טקס הרמת כוסית או מסיבה סוערת – המוזיקה היא אחד המשתנים הקובעים את הטון ואת האווירה לאירוע כולו. אז איך נבחר את ה-DJ המתאים לאירוע שלנו? הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם בבחירה.

מי הקהל שלכם?

אחד הדברים הראשונים שיש לקחת בחשבון הוא את הרכב הקהל המוזמן לאירוע. אם הארגון מורכב ברובו מצעירים, מומלץ להתאים עבורם DJ שידע לקלוע לטעמם הכללי וישלוט בסצינה המוזיקלית העכשווית. לחילופין, אם הארגון נושא אופי מנומנם ומבוגר יותר, חשוב לבחור DJ ורסטילי שיהיה מסוגל להתאים את עצמו לקהל ולשלוף את "חווה אלברשטיין – השנים המוקדמות" במקרה הצורך.

מהו האירוע המתוכנן?

כל סוג אירוע חברה מאופיין ב"ווייבים" אחרים, מטרות שונות ואווירה אחרת, ולכן אופי המוזיקה חייב להתאים לסוג האירוע שלכם. כך למשל, אם מדובר בהפנינג משפחות כיפי וקליל, מסיבת פתיחת הקיץ בבריכה מרעננת או מסיבת פורים – חשוב שה- DJ הנבחר ידע להקפיץ את הקהל, לגרום לו לרצות לזוז ויבחר במוזיקה המתאימה כדי להשיג את המטרות הללו. לעומת זאת, אם אנחנו מתכננים כנס עסקי, הרמת כוסית מעונבת או יריד עסקי בהיקף גדול, אולי נוכל לוותר על נוכחותו של DJ ונבחר דווקא במוזיקת רקע מתאימה שתתכתב עם אופי האירוע (למשל, יריד תעסוקה המשמיע שיר בסגנון "שלוש ארבע לעבודה" של אריק איינשטיין הגאון).

שילוב בין אינטליגנציה וכישרון

מעל הכל, DJ איכותי מאופיין באינטליגנציה מוזיקלית וחברתית. בטרם האירוע חשוב להבהיר לו את אופי הקהל והרכבו, האם מדובר באירוע הכולל גם בני זוג, את בכירי החברה או שמדובר באירוע אינטימי המאופיין באווירה רגועה יותר. חשוב להציב את הקווים המוזיקליים האדומים שלנו, אם ישנם, ולאחר שהפרטים הטכניים הובהרו – לשחרר, ולתת לאיש המקצוע שלנו לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב.

DJ טוב יידע להתאים את עצמו לאורחים בזמן האירוע גם אם הגיע מראש עם פלייליסט שונה לחלוטין, הוא ידע להפעיל את הקהל אם יתבקש ומעל הכל – יגרום לכל אירוע עסקי להיות הרבה יותר נעים ומושקע. זכרו: מוזיקה מתאימה יכולה להקפיץ גם את מסיבת המשרד המנומנמת ביותר, ואילו פלייליסט שאינו מתאים לאופי האירוע יכול לחרב גם את ההשקעה הגדולה ביותר שלכם.

המוזיקה שאנו בוחרים והאדם שאנו בוחרים להעביר אותה דרכו הם שני מדדים חשובים שיקבעו את אופי האירוע שלנו – בחרו נכון, וקומו לרקוד!