מתנות לעובדים… העניין הזה שאתם מתעסקים בו כל השנה

איך לבחור את המתנה המתאימה ביותר ומדוע אנו משקיעים כל כך?

יום המשפחה, יום כיף או סתם יום של חול – לא חסרות סיבות להעניק מתנות לעובדים לאורך השנה. ואנחנו אומרים – אם כבר אתם משקיעים ומפנקים את העובדים שלכם, למה שלא תעשו את זה בסטייל? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מתנות ממותגות לעובדים.

רגע, מה זה סוואג SWAG?

אם גם אתם משתמשים במילה "סוואג" אבל לא יודעים מה היא אומרת, הנה הסבר קצר: בסלנגית, סוואג משמש כמילה נרדפת לסגנון או מראה חיצוני מוחצן ומגניב. אך הסלנג שכבש את חיינו בסערה, בניגוד למה שנהוג לחשוב, הומצא הרבה לפני שהפייאטים הראשונים בחליפות של סטטיק ובנאל נתפרו – למעשה, כבר במאה ה-15, במחזה "חלום ליל קיץ" של שייקספיר (שהיה לו סוואג לא רע בעצמו).

בהקשר שלנו, נוהגים להשתמש במילה "סוואג" גם בהקשר של מוצרים ממותגים המשמשים לקידום מכירות – מתנות לעובדים, מזכרות מקוריות וכל מה שיוצא מתחומי השיפוט של "לוח-שנה-מודפס-באהבה-מוסך עמי".

כעת, לאחר שהבנו על מה שאנחנו מדברים, בואו ונגלה איך תבחרו את הסוואג המושלם לאירוע, לכנס או סתם לחלוקה במשרד.

5 טיפים לבחירת מתנות לעובדים

  1. תחשבו מחוץ לקופסא – ככל שתהיו מקוריים יותר ותנסו לחשוב יצירתי יותר – כך העובדים שלכם יעריכו אתכם יותר. אל תהססו לפרוץ את הגבולות ולהעניק מתנות מקוריות (למשל: גרביים ממותגים בתחילת החורף, משקפי שמש כשהשמש מתחילה להיות חזקה מדי או כרית עיסוי מפנקת לכסא המשרדי כשהחברה עומדת לפני פרויקט גדול).
  2. שלבו ערך חברתי – יש לא מעט חברות מקסימות שמייצרות דברים מקסימים עוד יותר (פרטי נוי, עציצים, סבונים ועוד), המשלבות בתוכן גם ערך חברתי. גם תרוויחו ערך מוסף וגם תפנקו את העובדים שלכם – שווה!
  3. תגוונו – במהלך השנה יש אינספור אירועים במסגרתם אנו מעניקים מתנות לעובדים. בכל הזדמנות כזו, נסו לקלוע לטעמו של המכנה המשותף הגדול ביותר בחברה, תוך התחשבות בשאר הסגנונות. איך עושים את זה? הסוד הוא בגיוון. הרכיבו מתנות מתחומי עניין שונים: ספורט, בישול, תרבות, גאדג'טים,  מתנות לכל המשפחה או מתנות מפנקות ותבטיחו שכולם יהנו.
  4. תעבדו רק עם מי שאתם סומכים עליו – יש שפע של ספקים בתחום מתנות לעובדים, תעבדו רק מול מי שקיבלתם אודותיו המלצות  או שהאתר שלו משדר רצינות, מקוריות ואמינות. כמו כן, שימו לב שהספק הנבחר מבין את הדרישות שלכם בהתאם ללוגיסטיקה הנדרשת ממנו: זמני אספקה, סוג וצורת אריזה, הטמעת הלוגו ברקמה/הדפסה (וסוג ההדפסה), מיקום הלוגו על המוצר, גודל וצבעוניות הלוגו וכו'.
  5. יצרו באזזז – אין כמו בילד אפ טוב כדי לגרות את החושים של העובדים. רגע לפני שהמתנה מונחת על שולחנותיהם ברוב טקס, ערכו מיני קמפיין שיגרום לכולם לחכות בקוצר רוח לסוואג המתקרב ובא. אפשר גם להזמין את העובד לבחור את המתנה המועדפת עליו, להוסיף תזכורות מדליקות לבחירת המתנה והכי חשוב –  לא לשכוח להעלות תמונות/וידאו לרשתות החברתיות.

רגע, למה אנחנו משקיעים כל כך במתנות?

האם מתנות לעובדים שוות את ההשקעה שלנו? הנה שלוש סיבות טובות שישכנעו אתכם שכן:

  1. כי אתם רוצים לשווק את החברה

מתנות לעובדים זו דרך מצויינת לשווק את החברה שלכם. חשבו על העט הממותג האחרון שהזמנתם ונסו לדמיין את כל המקומות בהם ביקר מהרגע ששחררתם אותו לאוויר העולם – המשמעות של זה היא אינסוף חשיפה, בקלות!

2. כי אכפת לכם מהעובדים

בשבילכם, העובדים הם הרבה מעבר לבורג במערכת או אוביקט שתפקידו לעמוד במטלות שונות – הם אנשים. בסך הכל, אנחנו רוצים ליצור אווירה מגבשת ונעימה במשרד ואנחנו רוצים שהעובדים בו ידעו שאנחנו מעריכים אותם ושמחים שהם איתנו – זו דרך נפלאה להראות להם את זה וליצור מכנה משותף בין כולם (כשהמנכ"ל והעובד החדש לובשים את אותה החולצה זה קורה מהר יותר).

3. כי אתם רוצים לשדר חדשנות

תחשבו כמה מגניבים תהיו אם תבחרו במוצרים מקוריים במיוחד. כמה חדשנות וקדמה החברה שלכם יכולה לשדר דרך מתנה אחת. כל מה שצריך הוא יצירתיות, מחשבה מחוץ לקופסא ורצון לעשות טוב – וזה בכלל לא אומר שאתם צריכים לחרוג מהתקציב שלכם בשל כך.

אז בפעם הבאה שאתם מתלבטים בין משטח לעכבר או סט מגבות – תזכרו בסוואג של שייקספיר ותקבלו השראה לבחירת מתנות מקוריות במיוחד!