פיתוח צוות

הדור הבא של ימי גיבוש ועיון לעובדים

ארגון יום גיבוש לעובדים הוא אחד מהאתגרים המרכזיים בלוח השנה.

התחום השחוק אך ההכרחי הזה, התפתח מאוד בשנים האחרונות והביא לא מעט מנהלות רווחה ומשאבי אנוש להבין שלא חייבים לפנות למסגרת משמימה וחסרת מעוף ואפשר גם אחרת! הכירו את הדור הבא של "ההשתלמויות" – קוראים לזה: "פיתוח צוות".

אז מהם התכנים העומדים מאחורי השם המפציץ "פיתוח צוות"? תנסו לחשוב רגע על סביבת העבודה כמו על משחק כדורסל – יש את השחקן הגבוה שיכול להטביע לסל. הוא חייב להיות בתקשורת טובה עם שחקן נמוך ממנו שתפקידו למסור לו את הכדורים. ואז יש את זה שרץ לאט, אך עם זריקות מדויקות ויש כמובן את המאמן שרואה הכל, מתכנן ובונה מהלכים ואימונים לשיפור הכישורים של כל אחד ואחד ועבודת הצוות ביניהם.

פיתוח צוות – מסתכל על העובדים שלכם כעל קבוצה שצריך לאמן ולפתח – לחזק את הקשרים המקצועיים והאישיים כאחד, למקסם את היכולות של כל אחד בנפרד ולהתאים לכל אחד את התפקיד שלו על ה"מגרש".

והכי חשוב – פיתוח צוות מאתגר את העובדים בסביבה שונה ומרתקת.

חדר בריחה

כן שמעתם נכון, הלהיט שכבש את ישראל כבש גם את מחלקת משאבי אנוש של מיטב החברות בארץ. ישנם כמה חדרי בריחה המציעים לכם קונספט חדשני, מרגש לצוות וגם מקצועי לכם המנהלים.

בחדר הבריחה יציגו בפני העובדים משימה מורכבת, הדורשת שיתוף פעולה בלחץ זמן ובמסגרת סיפורית מאתגרת, בה לכל עובד יש דמות ותפקיד. מנחה מוסמך מלווה את צוות ההנהלה הצופה יחד עימו בנעשה בחדר. לאחר השלמת המשימה, יתכנס הצוות וכולם יחד יחלקו את החוויה המשותפת תוך הקבלה לחיי המשרד. המשתתפים יוצאים עם תובנות וכלים משמעותיים. ניתן לשלב ברוב חדרי הבריחה ארוחה / כיבוד קל או אטרקציות נוספות בתיאום מראש.

סדנת גיבוש בטבע

בשונה מחדר הבריחה בו יש נרטיב, בסדנאות הטבע יש יותר "אקשן" פיסי ואתגרים בתנאי שטח. מסלולי חבלים וטיפוס מספקים התמודדות עם קשיים פיסיים, עזרה לחברים, פתרונות יצירתיים וראייה מרחבית. גם כאן חשוב לשלב בסוף המסלול שהתהווה, פגישת סיכום לקבלת תובנות מול המדריך שניהל את הפעילות.

אפשרות נוספת ומקסימה היא סדנת ניווט בסגנון "מצא את המטמון" – מתחילים בנקודת המוצא ומשתפים יחד פעולה בפיענוח הרמזים עד היעד. מנחה שמלווה את הקבוצה יחד עם מנהל משאבי אנוש, יכתבו את רשמיהם ויחלקו עם הקבוצה בסוף המסלול. בסדנאות אלו ניתן לשלב ארוחה בטבע או קומזיץ ולינה בטבע, אוהל אירוח ועוד.

גם אתם יכולים – עשו זאת בעצמכם!

לא צריך להיות בעל חדר בריחה או מחנה צופים כדי להפיק יום "פיתוח צוות" מוצלח! אפשר גם לחשוב מחוץ לקופסא ולפנות לשלל חברות המתמחות באטרקציות כגון מציאות מדומה, סדנת כתיבה יוצרת, יום גיבוש עם תחרויות נושאות פרסים במקומות מקסימים החל קריית שמונה, דרך הספארי ועד אילת.

צריך לזכור להציב את המטרה, להבין מי קהל היעד שלנו ולבחור את הפעילות המתאימה ביותר שתשלב בצורה אמיתית ומאוזנת בין פאן, שחרור וחוויה – לתכנים מקצועיים בעלי ערך.

בהצלחה!