הלכתם לכנס, פסטיבל או אירוע פרטי ושוב קפצו עליכם עם מצלמה? למרות שהמקרר מלא מגנטים, הצטלמתם ואז הדוד שוב זרק את הבדיחה: "אני אקנה לה עוד מקרר".. בשלב הזה חשבתם לעצמכם, הלוואי ומישהו כבר היה חושב על משהו אחר כדי לפלפל את העניינים.
עולם התוכן הדיגיטלי תפס תאוצה ב-5 שנים האחרונות וחברות טכנולוגיות רבות מנישות שונות השתלבו בתחום האירועים. חברות העוסקות בתוכנה החלו ליצור אוטומציות לתהליכים דיגיטליים ובכך קיצרו באופן משמעותי את זמן הכנת התוצרים ואפשרו לבעלי עסקים להרחיב את ההיצע. כמו כן, חברות שעסקו באנימציות גילו את הפוטנציאל הטמון בשוק האירועים והחלו לפתח פלטפורמות למסכי טאץ' והפעלות לילדים. חברות שעסקו בקולנוע החלו ליישם טכנולוגיות המתאימות לאירועים כגון ספרונים של האורחים בסגנון אנימציה, סטודיו הילוך איטי ועוד.
כך החלו עולמות תוכן חדשים מתחומים טכנולוגיים לכבוש את ענף האירועים ולהביא לכם את "הדבר הבא".
חלק מהחידושים היו מוצלחים פחות וחלקם היה מוצלח יותר. חלק מהמוצרים נשארו בנישות פרימיום לבעלי יכולות כלכליות, לאותם לקוחות שרוצים ויכולים להשקיע באירוע מעבר לבסיס וחלק מהמוצרים יותר בסיסיים.
כקהל ישראלי אנחנו חיים ונושמים אירועים כל הזמן, על המקרר בבית תמיד יש הזמנה לאירוע וביומן תמיד אירוע לכבוד החג, מסיבת כיתה של הקטן ובת מצווש לקטנה, ערב גיבוש בעבודה שלו וערב קוקטיילים בעבודה שלה. השינויים הטכנולוגיים וקצב ההתפתחות מביאים שינוי מרענן וחדשני שניתן לשלב בכל אירוע.
סוגי טכנולוגיות שכבשו את השוק:
1. צילום ומזכרות
חוויית הצילום באירוע עברה לא מעט גלגולים מצלם סטילס, לצלם מגנטים, לתא צילום, שהפך לסטודיו לבן וממשיכה להתפתח. המעבר למסכי טאץ, מסכי הקרנה ושימוש באלמנטים גרפיים מאפשרים לאורחים ליצור מזכרת ייחודית ומותאמת אישית. השוק הוצף בטכנולוגיות אך במהלך הזמן הצטמצמו מספר הספקים בארץ לכדי חברות המתמחות בתחומם.
2. תצוגה ו"שואו"
בינויים, פליירים ושמשוניות היוו במשך שנים רבות את הדרך למתג ולבלוט בתערוכות ופסטיבלים. כיום, השוק הטכנולוגי מאפשר תצוגות מעניינות יותר המבוססות הולוגרמות באוויר, תצוגת תלת מימד ואפילו אינטראקציה עם האורחים – מה שלגמרי עושה את העבודה שהיא כמובן למשוך קהל לדוכן.
לעיתים, שימוש בתצוגה נכונה עדיף על השקעה בדוכן גדול ומרשים. אטרקציה טובה וחדשנית מהווה מוקד משיכה מעניין ומרתק.
3. הסטארטאפיסטים
נישה מיוחדת וייחודית, חברות תוכנה קטנות שיש בידם ליצור אפליקציות, תוכנות וגרפיקה ייחודית המאפשרת יצירת תכנים ואינטראקציות על פי דרישה ומותאמת קונספט. כך למשל, שימוש באפליקציית הרשמה לכנס בתמורה לכניסה להגרלה תגרום למשתתפים להשאיר את פרטיהם. דוגמא נוספת – יצירת משחק ממכר שבאי האירוע משתתפים בו. המשחק עצמו יכול להכיל גרפיקות מותאמות קונספט, אלמנטים חזותיים מסחריים (כמו בקבוקי משקאות קלים לחברת יצור משקאות) או סלוגנים ומסרים שקופצים במהלך המשחק. יש לציין כי נישה זו הולכת וגוברת עם השנים מאחר והפוטנציאל והצורך בה הולכים וגדלים.
4. החווייתיים
התחום הזה לוקח את האורחים למסעות בזמן, קורא עליהם תיגר לנצח מכונה ואפילו להתנסות בפעילות שלא חוו מעולם. לדוגמא: חדרי בריחה טכנולוגיים ניידים, מתקני לונה פארק ניידים, חידות היגיון במסכי מגע ושולחנות משחק ללימוד על המוצרים.
5. VR
התחום המתקדם ביותר ואולי המורכב מבין כל הטכנולוגיות החדשות. מדוע אתם שואלים? תחום המציאות המדומה הוא תחום חדש ויקר להפעלה. יצירת התכנים בו יקרה מאחר וצריך גרפיקאים ומתכנתים כאחד על מנת ליצור את החוויה.
כמו כן, התפעול דורש ידע טכנולוגי מורכב שלא כמו שמשחקי שולחן או לחיצה על "פליי" במסך. יחד עם זאת, השוק של המציאות המדומה צפוי לקפוץ בצורה קיצונית מאחר והוא כבר נחקר בעולם והתגלה כמדיום חדש. יש המקבילים אותו לאינטרנט ואפילו לקולנוע. תחום היצירתיות בו הוא בלתי מוגבל והשמיים הם הגבול . החברות הכי גדולות כבר השקיעו כספים רבים בפלטפורמה והם כוללים את גוגל, פייסבוק, סמסונג ומייקרוסופט.
הטכנולוגיה מאפשרת לאורחים וללקוחות להיטמע בתוך התוכן ולספוג מסרים בצורה משכנעת ואמיתית. כששואלים אדם שחווה מציאות מדומה, איך הוא התרשם, רוב האנשים אומרים: "זה הרגיש ממש אמיתי" . נכון! כי זוהי מציאות מדומה, ניתן ליצור בעולם הוירטואלי כל העולה על רוחכם. נצלו את הפלטפורמה וזרמו עם הרעיונות הכי מופרעים כדי לרגש, להפתיע ולהדהים.
יצירת החוויה באירוע מהווה חלק משמעותי ביותר בתהליך הרכישה של הלקוח, גם אם זה אירוע פרטי, תהליך הרכישה ללקוח זה מתבטאת באפקט ה"וואו" שלו. עד כמה האורח נהנה והאם הוא היה חוזר על אותה חוויה בשנית?
יצירה של תחושה נעימה, כייפית וקלילה באירוע יכולה לשדרג אותו וליצור אירועים בלתי נשכחים, כאלו שיגידו: "ראית אז לפני שנה בכנס של X, באיזה דרך מקורית הציגו את המוצר?", וגם "איזה כיף היה באירוע של X, לא חוויתי דבר כזה מעולם".
היו פתוחים לחוויות חדשות, למוצרים חדשים, לחברות צעירות ורעננות שוודאי ידעו להציע עולם תוכן חדש ומרתק. צרו קשרים עם החברות האלו ואתגרו אותם. דמיינו ושאלו האם ניתן ליישם את הרעיונות שלכם, גם אם הם נשמעים לכם מופרכים. לעיתים תגלו שזה יותר פשוט מכפי שנראה לכם.
השקיעו את האנרגיות במציאת החוויה הנכונה עבור לקוחותיכם או האורחים שלכם ואל תחשבו על איך אני עושה כאן אירוע פשוט כדי לצאת ידי חובה. אירועים נועדו בשביל לשמוח! הוסיפו להם את האטרקציות שמכילות טכנולוגיה חדשה ועולם תוכן חדש.