כאן מתגבשים: יום גיבוש, קווים לדמותו

מתי כדאי להתחיל את הכיף ולמה זה חשוב כל כך

הגיע הזמן לשמוט את העטים, להזניח את הטפסים ולכבות את הנייד בעבודה – כי יום הגיבוש שלכם הולך ומתקרב! רגע לפני שתפרצו בצווחות "הולה!" מרנינות ותתחילו לתכנן את יום הגיבוש לפרטי פרטים, נקודת המוצא של תכנון יום הגיבוש והדבר הראשון שתצטרכו להחליט הוא באילו שעות הוא מתקיים, מהי שעת ההתחלה שלו ומהי שעת הסיום. אז איך מחליטים? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

להחליט להתחיל

הסיבה שבגללה שעת תחילת יום הגיבוש היא חשובה כל כך, היא כיוון שהשעה בה תחליטו להתחיל (ממש משחק מילים משעשע) את יום הגיבוש – תגזור משמעויות לגבי אופי הפעילות ולגבי הקונספט שתבחרו וכמובן אילו ארוחות תצטרכו לספק לאורחים. אז מהם הפרמטרים שיש לקחת בחשבון וכיצד מחליטים? בגדול, זה תלוי מאוד בהרכב הקבוצה. ובקטן – הנה פירוט שיסייע לכם לקבל החלטה נבונה ☺

  1. מהו אופי החברה?

ישנן חברות המעדיפות שיום הגיבוש שלהן יתחיל בשעה שבו הם מתחילים את יום העבודה הסטנדרטי שלהן ויש חברות אחרות שאופי הרכב העובדים בהן מכתיב דווקא קיום יום גיבוש בשעה מוקדמת. עבור חברות הייטק, למשל, בהן יום העבודה מתחיל בסביבות השעה 9:00-10:00 ומסתיים אי שם כשהתרנגול קורא ליום הבא – יהיה חכם יותר להתחיל את יום הגיבוש בשעה מאוחרת או בכלל בחצי השני של היום ולסיים בשעת ערב/לילה, ואילו עבור חברות ותיקות ומסורתיות יותר במשק, למשל – חברות ביטוח, בנקים, ענפי תעשיה שונים ועוד – יהיה נבון יותר להתחיל את יום הגיבוש בשעה מוקדמת (בסביבות 7:30) ולסיימו בשעה מוקדמת גם כן.

  1. רווקים VS נשואים 

פרמטר נוסף שיסייע לנו להחליט מתי רצוי להתחיל את יום הגיבוש, הוא על ידי הבנה של סטטוס העובדים. ככל ששעות קיום יום הגיבוש גמישות יותר, כך ניתן לתכנן יום כיף שיתאים לשעות היום, מחוץ לשעות העבודה, בערב או אפילו בסוף השבוע.

קביעת שעת ההתחלה נגזרת מהשאלה: האם רובם המוחלט של העובדים הם רווקים או נשואים? אם הם רווקים ומתוקף כך גם בעלי לו"ז גמיש יותר, כנראה שאת הלילות שלהם הם מבלים בברים מלאי אדרנלין או במרתון סרטים אל תוך הלילה גם כך ולא בהחלפת טיטולים וריצות טרוטות עיניים לאסיפת ההורים הבאה – ולכן תוכלו לשקול לשנות את הקונספט של יום הגיבוש ולהפוך אותו ל- שימו לב לזה – ליל גיבוש! מאידך, אם העובדים בחברה משתייכים לחלק הנשוי של הסקאלה, אזי כנראה שהם יהיו מוגבלים יותר מבחינת היקף השעות. על אף הקביעה הזו, ניתן בהחלט להתייעץ עם העובדים ולשמוע את דעתם – יש לא מעט עובדים רווקים שיעדיפו שיום הגיבוש יהיה בשעות העבודה ולא מעט עובדים נשואים שדווקא ישמחו על השינוי המרענן.

  1. אופי הפעילות

גם במידה ואין הגבלה מבחינת העובדים על קיום יום גיבוש בשעות שאינן קונבנציונליות, נסו לחשוב על אופי הפעילות המתוכננת ולהתאים עבורה את השעות האידיאליות. כך למשל, מזג האוויר ועונות השנה הוא שיקול לא מבוטל בבחירת הקונספט המתוכנן והוא עשוי להשפיע על השעה בה תבחרו לקיים כל פעילות. לדוגמא, פעילות חוץ בשעות הצהרים בימי הקיץ החמים לא נשמע כמו רעיון טוב ועדיף לקיימה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה"צ. לחילופין, אם אתם מעוניינים לבנות קונספט סביב ביקור באתרי טבע שונים (או כל אתר אחר שיש לו שעות ביקור קבועות), תהיו כפופים לשעות הפתיחה של המקום ולהתאים את עצמכם אליהן.

באופן כללי פעילות אקטיבית משמעותית, משחקי משימות ופעילות פיזית עדיף לקיים בשעות הבוקר ובשעות שאחרי ארוחת הצהרים לתת לאורחים ליהנות מפעילות קלילה יותר.

שיקולים נוספים יש לקחת בחשבון הם זמן הנסיעה אל היעד וחזרה ממנו, שעות פעילות התחבורה הציבורית לטובת חזרת העובדים הביתה מנקודות הפיזור וכמובן שיקולי תקציב – בתקציב מצומצם עדיף לצמצם מעט את שעות הפעילות ולרכז את ההצעה על אטרקציות וארוחות שוות יותר.

על אף שלא ניתן לרצות את כולם, כדאי לנסות. אחרי הכל, יום גיבוש נועד להנאה של המשתתפים בו ו.. ובכן.. לגיבוש!