אירוע בתקופת בין המצרים

כך תנהגו נכון

בכל שנה באמצע הקיץ, ממש בעיצומה של קלחת האירועים, ישנו פרק זמן שמבקש מאיתנו לעצור – פרק הזמן הזה נקרא "ימי בין המצרים". במה מדובר? הפקת אירוע בתקופה זו – מה אסור ומה מותר בימים אלה? והאם כדאי לערוך בהם אירועי חברה? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.

30 שניות על ימי בין המיצרים

בתאריך י"ז בתמוז התרחשו מספר אירועים טרגיים בהיסטוריה של עם ישראל, כשהאירוע המוכר ביותר הוא שבירת חומות ירושלים על ידי מלך רומא, טיטוס, בשנת 70 לספירה. רגע לפני שנהפוך לשיעור היסטוריה משמים ונכביר בעובדות, נספר לכם רק שהתאריך הזה בישר את תחילת הפורענות שהובילה, ממש שלושה שבועות אחר כך (בתאריך ט' באב), לחורבן בית המקדש. פרק הזמן שבין שבירת חומות העיר ועד לחורבן הבית מכונה ימי "בין המצרים".

במהלך השבועות הללו נוהגים להתאבל על המצור ועל החורבן, להמעיט בשמחה וכן לנהוג בזהירות מירבית, שכן הימים הללו נחשבים לימי פורענות פוטנציאלים. בין השאר נוהגים שלא לקנות בגדים חדשים, לא להתגלח, לדחות רכישות משמעותיות (בית, רכב ועוד) ולא לערוך חתונות ואירועים משמחים, אם ניתן. החל מראש חודש אב ועד לצום, פרק זמן של תשעה ימים, נוהגים להחמיר במנהגי האבלות, בין השאר הדבר בא לידי ביטוי בהימנעות מאכילת בשר ושתיית יין ויש כאלה שאפילו לא לובשים בגדים מכובסים.

האם ניתן לערוך אירועים עסקיים בתאריכים אלה?

גם אם אתם והמסורת לא חברים טובים, שלושת השבועות דורשים גמישות מסוימת – גם בכל הנוגע לאירועים עסקיים. הנה כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון:

ההווי

האיסור: מאחר ומדובר בימים של התכנסות, חורבן ואבלות, נוהגים שלא להרבות בשמחה ולא לקיים אירועים הכוללים… ובכן… אושר עילאי. את מסיבת הבריכה שתכננתם או את מופע הסטנדאפ שחשבתם לקיים, למשל, מוטב לדחות בכמה שבועות.

אז מה עושים? כנסים עסקיים שאינם נושאים אופי מבדר או מהנה במיוחד זה לגמרי בסדר!

המוזיקה

האיסור: אחד האיסורים בימי בין המיצרים הוא על השתתפות באירועי מוזיקה, ערבי שירה, קונצרטים ועוד. יש המחמירים ולא מאזינים למוזיקה כלל, גם לא אם היא מושמעת ברדיו.

אז מה עושים? במידה והחלטתם כן לקיים אירוע בשבועות האלו וכדי שהאירוע לא יתנהל בדממה מהדהדת, ניתן להסתפק במוזיקת רקע עדינה, לא כזאת שמעודדת את האורחים שלכם לקום ולרקוד, אלא כזו המהווה פסקול נעים ברקע.

התפריט

האיסור: החל מראש חודש אב ועד ל-ט' באב, בפרק הזמן המכונה "תשעת הימים", נהוג, כאמור, להחמיר במנהגי האבלות, ולכן לא אוכלים בשר ולא שותים יין.

אז מה עושים? העובדה שאסור לאכול בשר ואסור לשתות יין, אמנם, מורידה מהתפריט המתוכנן לא מעט אפשרויות. רגע לפני שאתם מתבאסים לחלוטין וחושבים שאת הצלחת שלכם תעטר פיסת קרטון ומים עבשים – דעו כי תפריט חלבי יכול להשתלב מעולה באירועים השונים, ולא זו בלבד, אלא שמותר גם לאכול דגים בימים אלו. בנוסף, לדעת חלק מהפוסקים אסור לשתות יין, אך משקאות שיכר אחרים (בירה, וויסקי וחבריהם) – מותרים.

ויש גם חדשות טובות

אל מול האיסורים וההגבלות, יש גם פלוס משמעותי ולא מבוטל הנוגע לקיום אירועים בשלושת השבועות – המחיר. אולמות האירועים מבינים כי עדיף להם למכור את התאריכים הללו במחיר זול יותר מאשר לשבת בחיבוק ידיים (ולנשנש את הבורקס משלשום) ולהפסיד ולכן מציעים חבילות אטרקטיביות הכוללות הוזלה משמעותית במחיר המנה, ולעיתים גם בשירותים נוספים.

רגע לפני שהקיץ מתרגש עלינו בשיאו החם וגדוש האירועים, זה הזמן לפנות את המרץ לטובת ארגון אירועים סולידיים יותר – או פשוט ליהנות מהמחירים האטרקטיביים שמציעים אולמות האירועים.