יום גיבוש או יום כיף? למה לא גם וגם?

ההבדלים בין ימי גיבוש לימי כיף ומה הכי כדאי

חברות וארגונים רבים מבינים את חשיבותם של ימי הגיבוש לעובדים והוצאתם מהמשרד ליום חוויתי ומגבש. שבירת השגרה, טעינת המצברים, שיפור התקשורת הבין אישית, פיתוח העובד והצוות ועוד יתרונות רבים שלא מעט מחקרים עסקו ועוסקים בהם.

אם אתם שואלים את עצמכם למה זה נחוץ, מה יום הגיבוש הזה תורם, האם זה עוד "פינוק" שהעובדים התרגלו אליו ומצפים לו או שהוא נושא ערך מוסף עבור הארגון – אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

ימי עיון / גיבוש כבר מזמן הפכו לנורמה בארגונים רבים, אך לא תמיד מצליחים להביא עימם את המטרה והערך הנדרשים. נסיעה מטרחנת לאולם הרצאות ישן, חלוקת פולדרים ורוגלך וישיבה של כ-8 שעות מול מרצים מתחלפים, תוך שילוב פעילויות המתאימות יותר לגיל הרך ומשחקי חברה שפג תוקפם בשנת 68' ואם התמזל מזלכם אולי גם סיור באוטובוס.

אז מה כדאי? יום גיבוש או יום כיף?

יום גיבוש מתאפיין בעיקר בדינמיקה של קבוצה בפעילויות שונות, בחינה של מכשולים ואתגרים, שיתוף פעולה, עמידה בלחץ, בנוסף על השתלמות מקצועית על קצה המזלג, כגון הרצאות וסדנאות.

למרות הזמן מחוץ למשרד והתרומה והערך המוסף של יום גיבוש, הוא עדיין "דידקטי" בעיניי העובד. הוא מרגיש שקיבל ערך מוסף אומנם, אך יום שלם של סדנה, הרצאות ופעילות סביב ערכי העבודה עלולים להתיש אותו. לכן מומלץ כי תשלבו הרצאות וסדנאות העשרה, שיכולים לתת לעובד גם ערך פרטי – למשל סדנה להפגת מתחים או סדנת ניהול זמן (דברים שיכולים לעזור לעובד גם מחוץ לשעות המשרד). הכי מומלץ שתשלבו ותאזנו את הגיבוש עם כיף.

יום כיף הוא תענוג לעובד והרבה פעמים טיפה פחות תענוג לבוס שרואה בכך חובה היוצאת מכיסו. בוס מצוין רואה בכך שיפור תנאי עובד, היכרות חברית וחיזוק הקשר בין עמיתים לעבודה. בוס מצוין יודע שהערך של יום כיף שווה לא פחות מהעלאה במשכורת – הוא מראה את הצד האנושי והחם של הארגון, העובדה שזה לא רק ארבע קירות ומשנה את גישת העובד מ"ארגון" ל"חברה" בה הוא מתפתח וחי. יש עושר של חברות המציעות ימי כיף – מראפטינג בירדן ועד טיולי ג'יפים ויום בספארי. החכמה היא לשלב את יום הגיבוש הדידקטי עם יום הכיף שהוא מנוחה לנפש ויש בו ערך מנטלי גבוה לעובד.

איך יוצרים איזון?

התחילו את היום עם הרצאה \ סדנה הקשורה לארגון או למסרים שאתם רוצים להעביר. בתחילת היום העובד מרוכז ויכול להכיל את המידע שחשוב לבוס שיקלוט. העובד גם נהנה ומוקיר את הערך שלסדנה יש עבורו.

התאימו את התוכן למשתתפים – בחרו בסדנה או הרצאה שנוגעת במחנה רחב ומותאמת לכלל המשתתפים, אל תצפו שמירי מהשיווק תהנה מהרצאה בנושא ראיית חשבון או שיורם מהרכש יהנה מהרצאה על עולם השיווק.

שלבו במהלך היום תכנים רכים התורמים לערכים שאתם רוצים לקדם למשל הרצאה על מוטיבציה ודרכים להגשמת מטרות. בחרו משהו שיטיב עם כל העובדים, כמו למשל חשיבה ארגונית. השתלמות בנושא מחשבים גם יכולה להיות יעילה ומאוד אפקטיבית לכל עובדי המשרד או הרצאה על מוטיבציה ודרכים להגשמת מטרות. חשוב לא למשוך את החלק הזה של היום יותר משעתיים – שלוש, וברגע שהעובד מתחיל להתעייף – זה הזמן לעבור ליום כיף!

אתם יכולים להפתיע את העובדים ביום הפעילות בחלק הגיבושי והמהנה, אך אם אתם מתכננים פעילות הדורשת ביגוד מיוחד – אל תשכחו לעדכן על כך מראש במייל

בחרו פעילות שמתאימה גם לצעיר העובדים וגם למבוגר ביותר, לרווקים ולהורים ודאגו שכל אחד ירגיש שהוא יכול לקחת חלק.

מחפשים טיפים נוספים ליום גיבוש ויום כיף? > פיתוח צוות – הדור הבא של ימי גיבוש ועיון לעובדים!