יוצקים תוכן לאירוע עסקי

כך תעשו זאת נכון

התפריט – מעולה. המקום – יפהפה. המיתוג – מושלם. אין מה לומר, שיחקתם אותה! ערב החברה שאתם מפיקים מפתה גם אותנו לרצות להצטרף אליו. לצד ההיצע הקולינרי והעיצוב המוקפד, חשוב לא להזניח את אחד האספקטים החשובים ביותר בתכנון האירוע: התוכן. כיצד יוצקים תוכן לאירוע עסקי? איך באמת מפתחים תוכן שיהיה איכותי, חוויתי, מושקע – אך עדיין מקורי ולא נדוש?

מה הצליח בעבר?

בחירת תוכן לאירוע עסקי נגזרת פעמים רבות מהאירועים שנערכו בעבר. התבוננות באירועי העבר תלמד אתכם מה עובד יותר ומה פחות, ותסייע לכם להפיק לקחים במישור התוכני לאירוע המתוכנן. האם העובדים בחברה נהנים מסדנאות פעילות? האם שמתם לב שהם נהנו יותר כשהחלק האמנותי של הערב כלל מופע סטנדאפ או הופעה מוזיקלית? או אולי כדאי להזמין מרצה חוויתי ובעל שם? באותה נשימה, אנו ממליצים לכם שלא ליפול למלכודת החזרתיות. נסו להמציא את התוכן כל פעם מחדש, כשאירועי העבר משמשים לכם מעין מגדלור (מאוד פואטי מצידנו, אנחנו יודעים) להמשך הדרך.

אם הארגון שלכם חדש ועוד לא נערכו בו אירועים עסקיים, תוכלו תמיד לבחון אירועי חברה של חברות מקבילות ולהבין מה מקובל ומה עובד.

התייעצו עם העובדים

העובדים שלכם יודעים הכי טוב. אחרי הכל, האירוע מיועד עבורם – אז למה שלא תתייעצו איתם לגבי התוכן? תוכלו לבקש את חוות דעתם ולתת להם לבחור מבין כמה אופציות שאתם מתלבטים ביניהם. מצד אחד אפקט ההפתעה יתבטל, אך מצד שני אתם תרוויחו קהל אוהד ורלוונטי לתוכן שבחרתם. רעיון מדליק נוסף הוא לערוך הגרלה בין המחלקות השונות (זאת בהנחה שמדובר בחברה גדולה), כשכל מחלקה מציעה רעיון משלה – כך תרוויחו פעמיים, גם תוכן מנצח וגם באזז חיובי סביב האירוע!

אל תתפשרו על תכנית אמנותית

סטנדאפיסט קורע, זמרת מוכשרת, אמן חושים או מופע אימפרוביזציה – לא משנה באיזו אטרקציה תבחרו – תדאגו שתהיה כזו. נשמע כמו דבר מובן מאליו? ובכן, לא מעט חברות נופלות דווקא בפרט החשוב הזה, כשהן מתמקדות בשורת דוברים מפוארת ובמצגת עשירה – אך מזניחות את החלק האמנותי של הערב. האטרקציה האמנותית מראה לעובדים שלכם שאכפת לכם מהם, שאתם חושבים עליהם ושאתם רוצים שהם באמת יהנו, אך לא פחות חשוב – היא "ממרכזת" את האירוע ועושה בו סדר פנימי, כשזו גולת הכותרת שלו.

התאמה לאופי החברה

חשבו מה קהל העובדים יאהב, אל מי הוא יתחבר, איזה סוג מופע יפנה אל המכנה המשותף הרחב ביותר – וכך תבחרו את התכנית האמנותית של האירוע שלכם. בנוסף, אם החברה דוגלת בערכים חברתיים מסוימים (נניח – טבעונות, או שילוב השונה בחברה) – חשוב שהם ישולבו באירוע בדרכים שונות, כדי להעניק להם משנה תוקף.

העובדים הם התוכן – מדליק, לא?

לפני שהתחיל טרנד המופעים המוזמנים לאירוע, לא אחת העובדים היו אחראים על התוכן באירוע. אין ספק שמדובר בבחירה מקורית ומדליקה במיוחד, המשלב את ה-DNA של החברה בחלק המרכזי של האירוע. המופעים הנוצרים בקרב העובדים נחשבים למצחיקים, מגבשים ומהנים במיוחד, וניתן לשלב בהם דמויות מצחיקות מהווי העבודה, לשלב את המנהלים בתפקידי אורח ולהמחיז סיטואציות בלתי נשכחות שהתרחשו בין כתלי המשרד.

כדי שהמופע יחשב להצלחה מסחרת, חשוב לבחור את העובדים המתאימים ביותר לתפקיד (ההוא ששר לעצמו בשירותים? ההיא שרוקדת כשהיא מכינה קפה? בדיוק הם!) , כאלה שיוכלו "להחזיק" את החלק האמנותי של הערב על כתפיהם.