קונספט – על מה ולמה

איך בוחרים קונספט מנצח ומה חשיבתו

הוחלט פה אחד על אירוע חגיגי לכבוד מאורע משמח ביותר, אנחנו יודעים כמה מוזמנים, נקבע התקציב, מיקום גאוגרפי ונרשמו תאריכים אופציונליים. עכשיו הגיע הזמן לבחור את הקונספט. אבל מה זה קונספט בעולם האירועים? מה החשיבות שלו? ואיך בוחרים את הקונספט המתאים ביותר לאירוע שלנו?

אז מה זה קונספט?
קונספט הינו הרעיון המרכזי, העומד בבסיס האירוע ובא לידי ביטוי כקו מנחה בכל שלבי האירוע וקדם האירוע.

ולמה הוא חשוב?
כאשר אנו מגבשים קונספט ברור ונשארים נאמנים לו לאורך כל שלבי האירוע. אנחנו יכולים להרוויח כל כך הרבה!
הקונספט הנבחר צריך לבוא לידי ביטוי, כבר משלב בניית השפה העיצובית/גרפית לכל התקשורים לעובדים/לקוחות ולהמשיך את הקו העיצובי בתכנים ועיצוב האירוע.
שמירה קפדנית על הקונספט תאפשר העברת מסרים ברורה לעובדים, זיהוי של ההקשר מתוך החזרתיות תיצור מעיין תאום ציפיות והאירוע ירגיש ויראה מגובש ומקצועי יותר.
בחירת קונספט מדויק יסייע לנו בפיתוח רעיונות מקוריים ויצירתיים המתבססים עליו, וקבלת ההחלטות תעשה קלה ומהירה יותר.

אז איך בוחרים את הקונספט הנכון לאירוע שלנו?
קודם כל נציף את הקונספטים שליוו את האירועים קודמים שהתקיימו בחברה והשנה נביא קונספט חדש שיצליח שוב לרגש את העובדים שלנו.

קונספט לאירוע

חשיבה יצירתית לאנשים לא בהכרח יצירתיים
לא חייבים להמציא את הגלגל, ניתן לקחת רעיון קיים ופשוט לעשות אחרת ואפילו יותר טוב ☺. ניתן לבחור מאינסוף קונספטים קיימים: אירוע משפחות בסגנון אליסה בארץ הפלאות – נכון שאפשר להסתכל עליו כאל קונספט שחוק, אבל עם עולם הפנטזיה הקסום אפשר להמשיך ולדמיין. כנס מצטיינים אוסקר וכל מילה מיותרת. אבל אם תביאו את גל גדות להנחות?

אם עדיין המשפט מה לי וליצירתיות מהדהד לו, אפשר לבקש עזרת חבר, לעשות סיעור מוחות זריז, לא לשפוט, לעודד רעיונות אמיצים ותרצו להיות יצירתיים
אם אתם יצירתיים, בורכתם. סמנו מטרה, תפנטזו, תפסלו ותפצחו.
תהיו סקרנים, חפשו מאורעות, אירועים, סיטואציות, מקומות מעניינים ותבדקו איך אפשר להפוך אותם לאירוע.
ככל שנצליח לדייק ולהדק את הקונספט שלנו, נגיע לפרטים הקטנים ביותר, ואין על הפרטים הקטנים!

מוציאים לפועל
במידה ואתם עובדים עם חברת הפקת אירועים, הם כבר יציע לכם ארסנל של קונספטים מניסיונם ויעזרו בהרכבת הקונספט המנצח. אל תתביישו לשאול מה אם ואיך הקונספט המוצע העומד בבסיס האירוע יבוא לידי ביטוי בכל שלביו. תאתגרו אותם מה הדבר הייחודי המוצע לכם? תבינו איך הקונספט המוצע מייצר ערך ותומך בהעברת המסרים.

אם אתם מאוהבי עשה זאת בעצמך – תחקרו קצת, תקבלו השראה לרעיונות שאתם יכולים להזמין / לבצע בעצמכם שיתמכו בקונספט ויתנו נגיעה אישית לאירוע. תמיד תוכלו לסוע לדרום תל אביב לחצי יום כיף לרכישת אלמנטים מתאימים כמו קשים, מפיות נייר, דברים לתלייה וכל דבר העולה בראשכם!

לאחר בחירת הקונספט, יש להקפיד שהבריף עובר באופן ברור לספקים מרכזיים האחראיים להביא אותו לידי ביטוי באירוע. אל תתביישו למשל לחבר בין ספקים –  שהמעצב הגרפי שהאחראי על התקשורים הפנימיים או אולי על המסכים באירוע יהיה בקשר עם מעצבי האירוע שצריכים להחיות את הקונספט והשפה העיצובית בחלל.

קונספט לאירוע חברה

האם אפשר לקיים אירוע ללא קונספט?
ברור שכן, הקונספט הוא לא הדבר העיקרי, הוא מרכיב מרכזי לצידם של מרכיבים מהותיים נוספים להצלחת האירוע, כמו מיקום, קייטרינג, הגברה ותאורה וכדומה.. המטרה של הקונספט הוא לאפשר לנו להכניס את האירוע לתבנית ולשמור על מקצועיות, סדר ואסתטיקה (זה לא אומר שלא תהיה יצירתיות, להיפך!).

אין סוף לדימיון! ניתן להעמיק בנושא הנבחר יותר ויותר ולהביא את האירוע למימדים חדשים של חוויה בלתי נשכחת.
השאלה היא – כמה אנחנו רוצים להשקיע מחשבתית וגם לא פחות חשוב, תקציבית (;