קידום אורגני – הנשק הסודי של ספקים בתחום האירועים

זה לא סוד שהתחרות בין ספקי אירועים היא ענקית, בין אם זה בתחום ההגברה, הצילום, הקייטרינג, העיצוב לאירועים, תאורה לאירועים ובעצם, בכל תחום אפשרי שקשור לעולם האירועים. בתור ספקים שרוצים להגדיל את העסק שלהם על ידי משיכת לקוחות חדשים, יש לא מעט אפשרויות פרסום ושיווק בהם יכולים להשתמש ספקי אירועים כדי לקדם את העסק שלהם כדי למשוך לקוחות חדשים. חלק מהשיטות יקרות יותר וחלקן פחות, וחלקן יעילות יותר וחלקן פחות.

בשנת 2019, שלוש השיטות הכי נפוצות לפרסום בתחום האירועים הן ללא ספק קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל ופרסום בפורטלים של ספקי אירועים. אז מה כל שיטה כזו מציעה לכם כספקי אירועים, ואיך קידום אתרים בגוגל יהפוך להיות המנוע שיעזור לכם למנף את העסק שלכם לרמה הבאה?

פרסום בפייסבוק – זול, אך לא מדויק ולא עקבי

קמפיין ממומן בפייסבוק הוא קמפיין פרסום שעלותו נקבעת על פי כמות החשיפה של המודעה (כמה ראו אותה) וכמות המעורבות שהמודעה קיבלה, בין אם זה באמצעות לייקים, שיתופים או לחיצה על המודעה.

את הקמפיין אפשר לטרגט בצורה דיי טובה עבור ספקי אירועים פרטיים, על ידי טרגוט אנשים שמתכננים אירוע (למשל, מאורסים) וכ"ו. הבעיה היא שאי אפשר לדעת אם אותו אדם עדיין צריך ספק או אם הוא בכלל התחתן ופשוט לא עדכן את הסטטוס בפייסבוק.

כמו כן, לספקי אירועים עסקיים או ציבוריים אין ממש שימוש בפונקציה הזו, בגלל שקשה לטרגט את אנשי ונשות המקצוע שעובדים במחלקת ה – HR של חברה או ארגון שאחראים על ארגון אירועים.

אז מה היתרונות? ספקים של אירועים פרטיים יכולים בהחלט למצוא לקוחות חדשים בפרסום בפייסבוק, וגם מדובר בסוג פרסום שזול יותר מאשר האופציה המקבילה של גוגל.
והחסרונות? בהצלחה עם לגרום למישהו לקרוא את המודעה שלכם. ועכשיו ברצינות – הפייסבוק מפוצץ בסרטונים משוגעים, פוסטים וראליים ותמונות מושכות, וזה אומר שיהיה לכם ממש לא קל להצליח לתפוס את תשומת הלב של הגולשים. תצטרכו לשלם סכום לא מבוטל לכותבים טובים שיכתבו לכם תוכן מנצח, מעצבים גרפיים שיעצבו תמונה שמושכת את העין וגם מנהל קמפיינים משופשף.

בנוסף לכך, אתם נדרשים לתקצב את הקמפיין ולהזרים לו כסף באופן פעיל כדי להשאיר אותו חי, וכשייגמר לכם התקציב הוא פשוט ייעלם, מה שמקשה עליכם לפרסם את העסק בצורה עקבית וקבועה.

ואמרו כבר לפניי – פייסבוק בדעיכה, האינטראקציות נמוכות מבעבר ולא מעט אנשים פשוט נטשו את הפלטפורמה.

פרסום בגוגל – יעיל אבל יקר

בעזרת הפרסום של גוגל Adwords, תוכלו למקם את האתר שלכם בראש עמוד התוצאות של הגולשים בחיפושים שהם מבצעים בגוגל, או במקרים מסוימים, בתחתית דף התוצאות. עלות הקמפיין הפרסומי בגוגל Adwords יהיה לפי כמות הכניסות למודעה שלכם. אתם קובעים תקציב יומי או חודשי, בוחרים את ביטויי החיפוש שיעלו את הפרסומת שלכם, מטרגטים את המקומות הפיזיים (לפי עיר, מדינה וכ"ו) בהם תרצו שהפרסומת תהיה מוצגת ולעשות אופטימיזציה מדויקת ואפקטיבית לקמפיין שלכם.

אז מה היתרונות? אין ספק שמדובר בשיטה יעילה שמביאה הרבה לידים, ולידים "בשלים" מאוד – מי שהגיע למודעה שלכם סביר שהוא מחפש את השירות שאתם מציעים.

והחסרונות? נתחיל מזה שאנשים כבר יודעים שמדובר בפרסומת, לכן הם לא מאמינים שמדובר בספק הכי איכותי, ומבינים שמדובר בספק ששילם עבור פרסום.

בנוסף, בגלל שהלידים כאן כל כך "בשלים", הם גם מאוד יקרים. כל קליק עולה לכם הרבה כסף, בין כמה שקלים לכמה עשרות שקלים. מן הסתם, רוב מי שלוחץ על המודעה לא יוצר איתכם קשר, לא משאיר פרטים ובעצם יכול לגרום לכם לבזבז כסף לשווא.

פורטלים של ספקי אירועים – אפשר להסתמך על זה?

יש אתרי פורטל של ספקי אירועים כמו מיט פור מיט, מתחתנים, Iplan ומפיק, שמיועד גם לספקים של אירועים עסקיים, שאליהם מגיעים המון אנשים שמארגנים אירועים, פרטיים ועסקיים כאחד, וזאת בשביל למצוא ספקים איכותיים שמתאימים לתקציב ולמיקום של האירוע.

ספקי האירועים משלמים לאתרים אלו סכום כסף חודשי עבור הזכות להופיע בפורטל, ואף יכולים לשלם סכומים נוספים עבור פרסומות, באנרים בדפי האתר וכדומה.

אז מה היתרונות? כמו שכבר אמרנו, הרבה אנשים שצריכים ספקים מגיעים לאתרים האלו, ואין ספק שיש כאן אפשרות לחשיפה משמעותית.

והחסרונות? אתם מפקידים את העתיד של העסק שלכם בידיים של מישהו אחר. אין לכם מושג אם אתר כזה יעלם מחר בגלל בעיות טכניות או חוקיות, ידרוש מכם סכום כסף שונה בחודש הבא אחרי שאתם כבר תלויים בו, או שכל המערכת תשתנה והחשיפה שלכם תרד לרמה נמוכה מאוד – בקיצור, קשה להסתמך על זה.

ומעבר לזה – אז כן, מגיעים הרבה גולשים, וכן, הם רוצים את השירות שאתם מציעים – אבל באתרים האלו התחרות גדולה ואתם מתחרים בעוד המון ספקים אחרים. אם חושבים על זה ככה, הסיכוי שלכם למצוא לקוחות חדשים כבר לא נראה כל כך גדול.

מקדם אתרים בגוגל

אז מה הפתרון? קידום אורגני

כשאנשים מחפשים ספקים לאירוע שלהם, הם באים לחיפוש הזה עם חששות וחוסר וודאות. הם רוצים לדעת שהם בוחרים בספק טוב, אמין ואיכותי, והדרך הכי טובה לעשות את זה מבחינתם היא להשתמש במנועי חיפוש כמו גוגל ולמצוא את האתרים הסמכותיים ביותר שנמצאים במיקום הגבוה ביותר ונראים להם הכי רציניים והכי מושקעים.

בשביל שאותם אנשים ימצאו דווקא את האתר שלכם ויבחרו בו, אתם חייבים לקדם אורגנית את האתר שלכם. באמצעות הקידום האורגני, תעזרו לאתר שלכם לטפס למיקום גבוה יותר במנועי החיפוש, ובמקביל גם ליצור אתר איכותי ומושקע שנראה טוב ומשדר ללקוחות שהם מצאו ספק איכותי ומקצועי.

תהליך הקידום האורגני הוא השקעה לטווח ארוך, אתם משקיעים כסף וזמן באופן קבוע כדי לעשות אופטימיזציה לאתר ולשפר אותו כל הזמן, להכניס אליו תכנים איכותיים ולעדכן אותו בעקביות.
העלייה בתוצאות החיפוש לא תקרה בלילה, ויקח זמן עד שתראו תוצאות – אבל ברגע שתגיעו למיקומים הגבוהים, הטלפון לא יפסיק לצלצל. מיקום גבוה בדף התוצאות בגוגל, כשהשאיפה היא להגיע לשלושת המקומות הראשונים, יציב אתכם כבחירה מובילה מבחינת הגולשים.

אם אתם רוצים להגיע למיקום גבוה בדפי התוצאות של גוגל, העצה שלי היא לתת למקצוענים לעשות את מה שהם עושים הכי טוב ולקחת מומחה לקידום אורגני שיעזור לכם לעשות את זה בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

מה אתם יכולים לעשות בעצמכם כבר מהיום?

למקרה שאין לכם כרגע מקדם אורגני ואתם רוצים להביא את האתר שלכם לרמה גבוהה יותר כבר עכשיו, יש לי טיפ שכל אחד מכם יכול לעשות כדי לשפר את הנראות של האתר וגם לשפר את הציון של האתר מבחינת מנועי החיפוש.

הכניסו לאתר שלכם תיק עבודות – אם אתם מספקים שירותי קייטרינג לדוגמה, צלמו את האוכל שאתם מגישים, ואם אתם מעצבי חתונות הראו את העיצובים הכי יפים שעשיתם.  כשאנשים מארגנים אירועים, הם מדמיינים ויזואלית איך הם יראו. השתמשו בזה ותראו להם בדיוק איך תגרמו לאירוע שלהם להיראות: העלו תמונות, סרטונים ואפילו צילומים מרחפנים, ובקיצור – השקיעו בנראות של האתר שלכם.

אני ממליץ לכם לעשות את זה כבר מהאירוע הבא שלכם, בין אם זה אומר להביא צלם מקצועי או פשוט לבקש מחבר טוב שיש לו מצלמה איכותית לתעד את האירוע. הצעד הזה יעזור לכם גם לקדם אורגנית את האתר שלכם כי זה יגרום לגוגל לראות שמדובר באתר שמעלה תכנים באופן פעיל, וגם לגרום ללקוחות פוטנציאליים שמגיעים לאתר להבין למה הם יכולים לצפות מהשירות שלכם.

ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, בעל ידע וניסיון רב בקידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בבניה וקידום אתרים בגוגל, בפיתוח אתרי וורדפרס ובבניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות. לפרטים נוספים: https://nirazo.co.il